دسامبر ۲۰۱۸ رسانه Hollywood Reporter گزارش داد که اینستاگرام در حال تست حساب کاربری بنام Creator Account بر روی پروفایل تعدادی از اینفلوئنسر های فالوور بالاست. Ashley Yuki مدیر محصول اینستاگرام در این مصاحبه گفته بود Creator ها بخش مهمی از اجتماع ما هستند و ما میخوایم مطمئن شیم که اینستاگرام بهترین و راحتترین بستر برای ساخت fan communities و برند شخصیه!
تا اینکه چند روز پیش اینستاگرام حساب سازندگان یا Creator Account رو برای اکانت های بالای دههزار فالوور فعال کرد. البته بصورت خیلی موردی برای اکانت هایی با فالوور کمتر هم فعال شده. اینستاگرام اعلام کرده قابلیت Creator Account به مرور برای همه فعال میشه (البته پیشبینی میشه منظور از همه برای پیج های بالای ۱۰هزار فالوور هستش) .حساب Creator Account اینستاگرام شبیه به Business Account اینستاگرامه که دو سال پیش لانچ شد با این تفاوت که ویژگی های منحربهفردی داره. بطور خلاصه میشه گفت مدیریت حسابکاربری، آنالیز رشد پیج و مدیریتپیام های شما رو راحت میکنه.
شما میتونید حساب کاربری شخصی یا بیزینسیتون رو به یک حساب Creator تبدیل کنید تا از ویژگی های جدید اینستاگرام که برای راحتی فعالیت در اینستاگرام طراحی شده استفاده کنید. اگر حساب کاربری شما خصوصیه این تغییر باعث عمومی شدن صفحتون میشه، همچنین با عمومی شدن صفحتون همهی درخواستهای دوستی (follow request) بطور خودکار پذیرفته (accept) میشه.
برای تغییر حساب کاربریتون به Creator Account باید به setting سپس Account برید.اگه از اکانت شحصی میرید Get More Tools و اگه از اکانت بیزینسی میرید Switch to Creator Account رو لمس کنید. کتگوری (category) صفحه خودتون رو با عنوانی که به بهترین نحو شما رو معرفی میکنه انتخاب کنید. اگر صفحه Facebook دارید و تمایل به اتصال اون به پیجتون رو دارید اون رو از لیست انتخاب کنید (و یا به لیست اضافه کنید) و اگر تمایل ندارید Skip رو انتخاب کنید. در مرحله آخر اطلاعات تماستون (contact information) رو وارد کنید. شما میتونید انتخاب کنید که category و contact information به مخاطبانتون نمایش داده بشه یا نه.
- مدیریت ساده دایرکتها (Simplified inbox) :
دایرکت (Message) به دو دسته Primary و General تقسیم شده. همهی دایرکتها (بجر request ها) در بخش Primary ظاهر میشن اما میتونید اون هارو به بخش General انتقال بدین، با این کار دیگه نوتیفیکش اون دایرکت خاموش میشه. دایرکت های منتقل شده به General رو میشه دوباره به Primary منتقل کرد. همچنین مثل گذشته میشه روی هر دو بخش فیلتر های Unread و Flagged رو اعمال کرد. نکتهی دیگه اینکه شخصی که دایرکتش رو در primary و General جابجا میکنید متوجه این جابجایی نمیشه.
از قابلیت های دیگهی پروفایل Creator در بخش دایرکتها اینکه میتونید ترتیب قرار گرفتن دایرکتهای موجود در بخش Requests رو بر اساس “زمان ارسال دایرکت” یا “اهمیت اکانت دایرکت دهنده” تغییر بدین. همچنین شما میتونید همهی Request دایرکت هارو یکجا حذف یا اکسپت کنید.
- نمودار تغییرات فالوور (Growth insights) :
بطور کلی در این قابلیت insights کمک میکنه بدونید چه محتوایی برای مخاطبهاتون خلق بکنید و تغییرات فالوورهاتون (فالو – آنفالو) رو بطور روزانه رصد بکنید. همینطور که تو عکس پایین میبینید با استفاده از این نمودار (در بخش Audience) میفهمید در ۷ روز گذشته چند نفر شما رو فالو و آنفالو کردند.
برای مثال با لمس یکی از روز های هفته تعداد فالو و آنفالو شدن شما در اون روز نمایش داده میشه. همچنین با لمس see post هم میتونید ببینید در اون روز چه محتوایی در استوری یا پست منتشر کردین تا بتونید با مقایسه روز های مختلف متوجه بشید کدوم محتواها جذب فالوور خوبی داشته و کدوم محتواها باعث شده شمارو آنفالو کنند.
- اختیاری بودن نمایش اطلاعات تماس و کتگوری (Contact information and category labels) :
وقتی اکانت اینستاگرام رو بیزینساکانت میکنیم الزامیه یک راه ارتباطی (اطلاعات تماس) مثل ایمیل یا شماره رو وارد کنیم یا مثلا الزامیه حتما کتگوری صفحه رو مشخص بکنید. در Profile Creator نمایش این موارد اختیاری هستش و شما میتونید از طریق بخش Profile Display این موارد رو Hidden بکنید.
- خرید از Creator ها (این فیچر غیر رسمیه) :
این مورد رو توی help اینستاگرام ندیدم ولی تو بعضی از سایتها گزارش شده بود، البته با توجه به تحریمها مزیت خاصی برای ایرانی ها محسوب نمیشه! با این فیچر از این به بعد خرید محصولات تگشده (tag products) در پستِ حسابهای Creator بطور مستقیم و بدون اینکه از اینستاگرام خارج شین انجام میشه. البته برخی هم معتقدند این فیچر Checkout نام داره و ارتباطی با Creator Account نخواهد داشت.
پروفایل Creator اینستاگرام میتونه یه تغییر خیلی بزرگ برای اینفلوئنسرها و بیزینسها روی این پلتفرم باشه و به احتمال خیلی زیاد فیچر های بیشتری هم با توجه به نیاز اینفلوئنسرها ارائه بشه، مثلا مدیریت کامنتها. یا مثلا بعد از بحثهای حذف شدن تعداد لایک ها و تمرکز الگوریتم اینستاگرام بر روی محتوا میشه پیشبینی کرد آمار Growth insights هم میتونه روی اینگیجمنت اثرگذار باشه. به گفتهی برخی از کارشناسها Creator Account فعلی تست بتا هست تا روی گروه بزرگتری نسبت به سری قبل آزمایش بشه و در نهایت بدون نقص برای همه ارائه بشه. با اینکه ویژگی های جدید ارائه شده جذابه ولی ایرادهایی هم داره، مثلا گفته شده Creator Account به Instagram API متصل نیست به این معنی که نمیشه از ویژگی Auto Publish و Analytics سایتهای ارائهدهنده خدمات اینستاگرام استفاده کرد.
همچنین سایت InfluencerMarketingHub پیشبینی کرده “فکر نمیکنیم این فیچر برای همه قابل دسترس باشه، بیشتر احتمال میدیم برای کاربران با فالوور بالا باشه و این یکجور ابزار برای اینفلوئنسر های حقیقی اینستاگرام میشه”
ولی در نهایت زمان هست که نشون میده این قابلیت چقدر میتونه خوب باشه و چقدر قراره رشد کنه.
آخرین دیدگاهها